• Goldstein Wilcox posted an update 2 years ago

    در این حالت خانواده ها می توانند برنامه ریزی درقیق تری داشته باشند. مثلا استعداد تجسم فضایی و درک ساختار ها معادل گروه بصری فضایی، سیلوگرام معادل هوش کلامی و زبانی و استعداد استدلال تحلیل اعداد باز معادل هوش منطقی و ریاضی است. این به این معنی نیست که فردی که هوش موسیقی یایی دارد نمیتواند نقاش بشود، نه اصلا اینطور نیست.

    روانشناس کودک باید بتواند با کمک ابزار تست آی کیو و تعامل آکادمیکی که با کودکان برقرار میکند، پتانسیل های آن ها را کشف کند و هر کودک را در مسیر آموزشی مخصوص خود قرار دهد. در این صورت یک رابطه برد برد شکل می گیرد و هم کودک به بهترین حالت خودش با توجه به میزان هوشش می رسد و هم آن جامعه رشد و پیشرفت چشم گیری خواهد داشت. استعدادیابی فرآیندی است که از طریق آن نوجوانان و جوانان ارزیابی می‌شوند و به شرکت در رشته‌های مناسب که امید موفقیت بیشتری از آنها می‌رود تشویق و هدایت می‌شوند. ارزیابی‌های مذکور از طریق برخی آموزن‌ها و معیارهای استاندارد انجام می‌شود.

    پس اگر کودکی در 3 سالگی دارای هوش برتری هست قطعا در 20 سالگی هم همان هوش هوش برتر او بوده است. پروسه استعدادیابی، شامل زمان می شود و نیازمند فعالیت مختلفی برای سنجش کودک هست تا به نتیجه های ممکن که برای استعدادیابی مورد نظر هست برسیم. قطعا استعدادیابی با یک پرسش نامه و فرآیند های چند ساعته و جست و گریخته روزانه قابل شناسایی نیست.

    تیپ شخصیتی شما عامل اصلی شکل گیری آینده و تصمیمات مهم شما است. زمانی که درک شفاف و عمیقی از خود به دست آورید به بسیاری از کشمکش های درونی تان پایان می دهید. زمانی که از تصویر کاملی از خود واقعی تان به دست آورید می توانید بر خود تسلط یابید و اعتماد به نفس تان را بهبود دهید و به توقعات نا به جای دیگران از خود پایان دهید. کسب شناخت از خودتان قدم نهادن در مسیر توسعه فردی، یعنی سرمایه گذاری بر روی مهم ترین دارایی تان. این دوره حاصل سالها مصاحبه استخدامی با هزاران متقاضی در شرکت های مختلف است. این بار راهکارهای موفقیت شغلی را از زبان مدیر منابع انسانی بشنوید.

    استعداد هر فرد چراغ راهی است که می‌تواند در سردرگمی‌های شغلی و تحصیلی راه درست را نشانش دهد. استعداد همان توانایی ذاتی است که کمک می‌کند موفقیت‌هایی چشمگیر را در زمانی کوتاه تجربه کنیم. کافیست آن را به‌درستی تشخیص دهیم و درست و اصولی روی آن سرمایه‌گذاری کنیم. رمز موفقیت بسیاری از افراد برجسته‌ای که می‌شناسیم پیروی از همین شیوه است.

    از کوچک‌ترین موفقیت‌های‌تان هم غافل نشوید چرا که همیشه می‌توانید ردپای استعدادتان را در هدف‌هایی که به آن‌ها رسیده‌اید، ببینید. به جرات می توان گفت که ذهن انسان، مرموزترین و پیچیده ترین مقوله جهان اطراف ماست و هر چقدر دانشمندان کشف های تازه در این زمینه انجام می دهند، به همان میزان بر معما های ذهن افزوده می گردد. از آن جایی که این دوره آنلاین برگزار میشود به محض ثبت نام تمام ویدیو ها و سایر محتوا در اختیارتان قرار میگیرد، لذا در هر کجا باشید میتوانید از این آموزش بهره ببرید. برای شرکت در این دوره به هیچ پیش نیازی جز یک ذهن آماده برای پذیرش تغییرات نیاز ندارید.

    بطور معمول و شرایط عادی اگر محیط استعدادیابی کامل و جامع طراحی شده باشد هوش برتر کودک قابل شناسایی است و در طول مدت زمان می شود آن ها را تشخیص داد. این آزمون به طور کلی برای افراد بالای 12 سال، مناسب است و از این رو، برای دانش آموزان دبیرستان، دانشجویان، افراد متقاضی کار و حتی کارفرمایانی که به دنبال توسعه شغلی کارکنان خود هستند، گزینه‎ بسیار مفیدی خواهد بود. علاوه بر هدایت تحصیلی، اگر به دنبال کار مورد علاقه خود هستید و همچنان سر درگمید، توصیه می‎‌‌‌کنیم با انجام این آزمون و تفسیر نتایج آن نزد یک مشاور باتجربه، مسیر شغلی خوبی را برای خود رقم بزنید. آزمون هالند ، تست رغبت سنجی هالند و کدهای هالند همگی نام‌‎های دیگر، تست استعدادیابی هالند است که با هدف کشف علاقه و استعدادهای ذاتی افراد در مشاغل مختلف، طراحی شده است. مرحله نهایی استعدادیابی ، در مورد بازیکنان تیم ملی استفاده می شود . از جمله عواملی که باید مورد ارزیابی قرار گیرد ، سلامتی ورزشکار ، انواع استعداد او نسبت به تمرین و مسابقه ، توانایی او در مقابله با فشار و مهم تر از همه ، قابلیت ورزشکار برای پیشرفت در آینده است .

    وقتی مسائل مختلف به کودکان آموزش داده می شود، پیدا کردن هوش ابتدایی او در فرآیند استعدادیابی سخت می شود. آنچه که مسلم است هوش برتری که ما داریم و استعدادی که ما بدنیا میایم در 3 سالگی و در 7 سالگی در کنار من هست و با من زندگی میکنه. استعدادیابی فرآیندی است برای شناسایی و کشف و توانایی های بالقوه ای که در هر فرد به شکل ذاتی وجود داره. قطعا بزرگترین سرمایه هر شخصی خود اوست سرمایه گذاری روی استعدادهای هر شخصی می تواند به شناخت بهتر او توسط خودش، خوشحالی بیشتر، چالش های همگون با ذهن و ذایقه او منجر شود که در نهایت این رضایت های فردی می تواند به رضایت های اجتماعی نیز منجر شود. برنده شدن و کسب مقام همیشه نمی تواند انگیزه اصلی او برای شرکت در رشته ورزشی باشد . ▪ به پیامدهای سبک زندگی ورزشکاران جوان و خانواده توجه داشته باشید .

    حتی برخی والدین جلسات مشاوره و تمرین را هم در برنامه‌ی روزانه‌ی فرزندان قرار می‌دهند. اما برای استعدادیابی کودکان و کشف علایق‌شان، این روش درستی نیستی. این‌که به او آزادی بدهید تا به‌راحتی بتواند جست‌وجو کند، نتیجه‌ی بسیار بهتری خواهد داشت. درست است «ماهی را هروقت از آب بگیری، تازه است» اما اگریک کار در مناسب‌ترین وقت ممکن انجام شود، بازدهی و کیفیت نتیجه قابل مقایسه با دیگر زمان‌ها نیست. اگر چه یک توانایی ذاتی در وجود آدم همیشه خواهند ماند، اما با پرورش این استعدادها در زمان مناسبْ بهترین نتیجه به‌دست می‌آید. همونطور که مستحضر هستید بسیاری از بخش هایی که جانسون اوکانر در روش استعدادیابی (شغلی) بزرگسالان مطرح کرده توی گروه های هوش های برتر هشت گانه هوارد گاردنر قرار می گیرد.

    4ـ انتخاب و هدایت ورزشکار به سمت رشته ورزشی مناسب موجب صرفه جوییهای زیاد در مصرف منابع خواهد شد. روش‌های شناخت استعدادیابی موثر و کارآمد، نقش بسیار مهمی در ورزش‌های کنونی ایفایی می‌کند و از عوامل مهم تسلط اروپای شرق در بسیاری از رقابت‌های المپیک بوده است. همچنین رسانه‌ها، اساس موفقیت ورزشکارن کشورهای اروپایی شرقی در بازی‌های المپیک را وجود الگوی استعدادیابی می‌دانند. در کشور رومانی در سال 196، گروهی از کارشناسان و متخصصان قایقرانی، دختران جوانی را برای رشته قایقرانی با استفاده از روش‌های علمی انتخاب کردند. این گروه که اکثر اعضای تیم اعزامی به بازیهای المپیک مسکو را تشکیل می‌دادند، موفق به کسب سک مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز شدند. گروه دیگری که در اواخر سال 1970 انتخاب شدند، 5 مدال طلا و یک مدال نقره در بازی‌های المپیک 1984 در لس‌آنجلس آمریکا و نیز 9 مدال در 1988 در بازی‌های المپیک سئول گرفتند.

    ارتباطات رو و کانکشن اون رو با محیط خانواده و چه با محیط دوستانش و محیط اجتماعی بیشتر برقرار می کند. خب کاملا مشخص است که این کودک دچار برآورده کردن آرزوهای خانواده خود شده و در یک پروسه کاملا پر فشار و استرس سعی می کند آرزوهای آن ها را برآورده کند تا جایی که دیگر مثل یک آدم آهنی یا یک فرد کنترل گسیخته در آینده عمل خواهد کرد. درگذشته، چنین به نظر می آمد که اگر فردی، ریاضیدان، پزشک یا فیزیکدان بشود قطعا این فرد بسیار بسیار باهوش تر از یک خیاط،نجار و یا یک مکانیک، شمرده می شود. از حواس 5 گانه مون فقط 2 تای آنها که دیدن و شنیدن هست بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و متاسفانه باز ارزیابی های این سیستم، نمره دهی و صد البته ملاک تشخیص و مقایسه ما ناقص و محدود بوده و بر پایه این دو نوع مهارت و حس تشخیص داده می شود. گواهینامه هر شکلی می تواند باشد، به شکل دفترچه یا به شکل کارت.